Solista Concertista
   Home      Press      Reviews/Cronici

Ioana Maria Lupascu is beyond any doubt a soloist with huge tehnical and artistic possibilities ." ( Lazar Berman )
 [ " Ioana Maria Lupascu este o solista cu imense posibilitati tehnice si artistice ."]
"Ioana is an excellent pianist and a craftsman who can bring the highs of a music to its best".
Dr. M.Saeed Sharifian.

Valentin Doni și-a asumat acest concert la Filarmonica “Mihail Jora”, având ca solist pe Ioana Maria Lupașcu. Împreună au restituit o muzică de o puritate solară în ideile ei, parcurgând un traseu pornit de la forța tinereții, apoi trecând grațios spre liric, spre nostalgic, până la resemnările suferinței care traversează cu tristețe o viată de om. Cascadele de octave din cuprinsul concertului au prefigurat un final plin de umbre, dar și de speranțe. Pătrunsă de o rară fervoare, pianista a revărsat torente sonore în octave vertiginos dezlănțuite, a prăvălit blocurile masive ale acordurilor sau a mângâiat delicat claviatura, desenând aeriene și fugitive serpentine.Viața intensă pe care știe a o reda este secretul artei superior construite a pianistei.( Vasile Pruteanu - Ziarul de Bacau)

"Ioana Maria Lupascu este o solista cu mare soliditate tehnica si fina , dar totodata profunda sensibilitate interpretativa ." ( I.Ionescu-Galati )

" ...pregatirea ei este marcata prin claritatea pasajelor tehnice , fluxul romantic al interpretarii si simtul nativ al frazarii ..." ( Ovidiu Balan )

"...tanara pianista este o aparitie fermecatoare . Emana caldura , feminitate ; te simti bine in preajma ei!Te lasi vrajit de jocul mainilor gratioase-admiri bravura dreptei , contrapunctul iscusit descifrat si pus in valoare al stangii ..."[...]" Universul spiritual al tinerei muziciene lanseaza chemari asemeni unei ...mitice... sirene " [...] " Practica o dramaturgie a demersului muzical : are o incarcatura energetica in expansiune , pasiune , sonoritate calda si incontestabila virtuozitate . "(Daniela Caraman-Fotea " Actualitatea Muzicala")

" Profund influentata de maiestria pianistului Lazar Berman , a carui arta o transmite mai departe , Ioana Maria Lupascu ..." ( Iulia Mare , "Faclia Cluj")
"La concertista de piano “Ioana Maria Lupascu“, alguien que descubrí, y me dejó fría la técnica que utiliza" [ Pianista,Ioana Maria Lupascu pe care am descoperit-o de curand si tehnica sa m-a lasat cu gura deschisa .] ( la memoria , SP)

"Magnifica d'a cappo al fine, Ioana Maria Lupascu a prefacut pianul intr-un legendar retrovizor al epocii romantice preamarind geniul muzical al lui Liszt, prin virtuozitati intraductibile, ce tin de celalalt geniu- cultivat si innascut al solistei.[...]germinatia spiritului lisztian a atins apogeul in intempestiva parte a treia- Allegro animato- aici claviatura supunandu-se ca o sclava euforicei Ioana Maria Lupascu" ( Serghie Bucur "Informatia Prahovei")
  " O verişoară dragă, Ioana Lupaşcu, s-a dăruit muzicii ale cărei acorduri şi-au găsit poate, mai mult ca oricînd, împlinirea în momentul în care Constantin Chiriac, adevărat „capitalist“ al memoriei, i-a răspuns prin versuri care vorbeau pianului şi, astfel, amîndoi îmi dăruiau un neuitat cadou al inimii." ( George BANU pentru DILEMA VECHE nr 494)

"Ii place pianul s-atace cu tumult.Alergand pe clape agil si abil.Virtuoz, viguros si tare focos. A ales aparte si a interpretat totul ca la carte" ( Adrian Simeanu , Argesul 2014)

"Tema conferintei sustinuta de George Banu a fost „Nopţile picturii, nopţile teatrului”, participarea lui Ion Caramitru, care a recitat din Eminescu (a început, superb, cu „Melancolie”) şi a pianistei Ioana Lupaşcu transformând conferinţa, într-un spectacol de polifonii subtile. " ( Desteptarea; 2014 )

" Extraordinara prezenta a Ioanei Maria Lupascu la pian ..." (George Banu , "Evenimentul Zilei")

"La pianista rumena Ioana Maria Lupascu di scena al Conservatorio di Milano : una serata ricca di virtuosismo ." ( Eduardo Caprino , "La voce di Milan")

"Evolutiile sale au dovedit sunet generos , tehnica stralucitoare , sensibilitate atent controlata , forta comunicativa ." ( Petre Codreanu )

" Serata in rosa al Conservatorio - Doppio concerto oggi al Conservatorio : in Sala Verdi con la pianista Elisso Virsaladze e alla Puccini con il recital della collega Ioana Lupascu ." ( MetroMag Milano )

"Pianista Ioana Maria Lupascu are pasiunea explorarii detaliului sonor,a minutiozitatii .[...] Recitalul de la Ateneu a fost un succes , Ioana Maria Lupascu are o tehnica viguroasa, sunet bogat , dar si o sensibilitate care nu mizeaza pe bravura , fara insa a o exclude . Publicul vine la auditie si pentru a "vedea" solistul. pe scena Ateneului a intalnit gratie , eleganta ... [...] Talent fermecator , Ioana Maria Lupascu ! "
( Daniela Caraman Fotea , Melos )

" Un "pianoforte" de zile mari [...] pianista de forta, delicata si senzuala " ( Petre Cichirdan, Cultura Valceana )

" Ioana este puternica si zburda pe clape impetuos. [...]E iute foc si apriga rau." ( Adrian Simeanu , ARGESUL )
"...Ioana Maria Lupascu reliefeaza un discurs de o puternica forta emotionala , cu scantei ." ( Hugo Hauptman )

"Ioana Maria Lupascu , o pianista de mare succes. " ( Costantin Ilie "Gazeta de Sud")

" O forta muzicala interpretativa demna de Clara Haskil. [...] Exceptioanala aparitie concertistica a Ioanei Maria Lupascu a marcat viata muzicala  a urbei ( Ploiesti ) cu eleganta imperiala si forta memorabila , duse la sublim . [ ... ] Concertul a revelat o personalitate number one a pianisticii romanesti actuale .[...] Pianista Ioana Maria Lupascu ridica arta solistica la  superlativul atins doar de adevaratii  interpreti . " ( Serghie Bucur "Informatia Prahovei" )

Îngeri au fost în faţă, pe scenă, artişti de mare calibru şi de modestie, care dau rost vieţii noastre, româneşti, spirituale de înaltă calitate: Ioana Maria Lupaşcu şi Daniela Nane. Bravo, bravo, să strigăm îngerilor noştri, care au trăit cu noi în această sfântă Duminică, şi care ne-au dat curaj şi rost de viaţă pentru ziua de mâine… " ( Petre Cichirdan- Cultura Ars Mundi 2015 )
" In Concertul nr.1 pentru pian si orchestra de Fran Liszt , Ioana Maria Lupascu a realizat un parcurs energic ." ( Dan Scurtulescu "Actualitatea Muzicala" )

" La bravissima pianista rumena Ioana Maria Lupascu al Conservatorio ..." ( Fabio Calderola , La Voce d"Italia )

"Tânăra pianistă Ioana Lupaşcu oferă – cu incredibilă virtuozitate! – decorul sonor al spectacolului, interpretând absolut impecabil, partituri foarte grele de Liszt, Rahmaninov, Schubert, Sharifian, Enescu.
La sfârşit, cele două artiste au fost aplaudate, în picioare, mi­nute în şir, au fost acoperite cu flori  şi spectatorii nu s-au dat duşi până când nu au obţinut două bis-uri." (Gabriela Hurezean, Cronica Romana despre spectacolul Dor de dragoste...-Ateneul Roman martie 2012)

Versurile rostite duminică în taina Salinei Ocnele Mari au devenit adevărate călăuze în universul poeziei creştine, iar armoniile de pian au luminat taina fiecărui vers, umplând de emoţie sufletul spectatorilor. Poezia şi muzica s-au arătat a fi două forţe spirituale complementare, iar Salina, un loc de taină care îndeamnă la meditaţie şi regăsire interioară." (Iancu Dorin Nifon, Cultura Ars Mundi 2015)
 "Cunoscuta pianista a fost aplaudata la scena deschisa." ( Elena Toader "Telegraf de Constanta")

"Tanara pianista Ioana Maria Lupascu a incantat publicul cu sunetul elegant si profund al pianului ." ( Raluca Mirea )
"Această oază de frumuseţe filarmonică, prezenţă fizică, şi acustică, eclactantă de preaplin sonor dar şi de sensibilitate, pianista Ioana Lupaşcu, care, iată, „răpune” iarăşi, sala, cu muzica plină de romantism şi poezie, inter şi postbelică, a celebrului Addinsell…Magică poezie, magică muzică – „panoramică”-a filmului sonor!… Auzul melomanilor este atins cumva de amploarea vizionară, tonală, a muzicii celebrului Serghei Rahmaninov! iar Ioana Lupaşcu, a redat-o aşa cum îi plăcea unei melomane, din prin 1970, din Timişoara, care atunci când asculta Concertul nr 2 de Rahmaninov, cerea apă ca să nu leşine… Am ascultat cu plăcere şi interes „Lie Ciocârlie” în prelucrarea lui Guy Bacos şi care împreună cu „Ave Maria” de Astor Piazzolla şi „Besame Mucho”, aceste ultime două în aranjamentul ochestral al lui Ioan Dobrinescu, i-au prilejuit Ioanei Lupaşcu propria desfăşurare la pian în toată splendoarea de care este capabilă..." ( Petre Cichirdan, Cultura Ars Mundi 2014 )